ҚР Энергетика министрлігі Стратегиялық отын қорларын құруды жоспарлап отыр
Қазақстан біздің кәсіпорындарымыздың жұмысы авариялар болған жағдайда тоқтатылуы мүмкін кезеңдерде шетелдік мұнай зауыттарында өз мұнайын қайта өңдеуге ниетті. Өзгерістер мұнай жеткізу кестесін қалыптастыру ережелерін көрсететін бұйрық жобасында жазылған. Жария талқылау үшін құжат "ашық нормативтік – құқықтық актілер" порталында жарияланды, деп хабарлайды "24KZ".
Қазақстан шетелдік зауыттарда мұнай өңдеуді жоспарлап отыр
Өткен жылы Қазақстанның мұнай өңдеу зауыттарында жоспардан тыс 33 аялдама орын алды. Ал 2020-2022 жылдар аралығында ірі мұнай өңдеу зауыттары апаттар мен сапасыз қызмет көрсету салдарынан 400-ге жуық рет қарапайымға кетті. Көрсеткіштер Энергетика министрлігінде әзірленген алдағы 25 жылға арналған мұнай өңдеу саласын дамыту Тұжырымдамасында көрсетілген. Құжатта МӨЗ жыл бойы және өз мүмкіндіктерінің шегінде жұмыс істейтіні жазылған. Тозған жабдық, меншікті және резервтік энергия көзінің болмауы көбінесе энергия ресурстарын берудегі ақауларға әкеледі. Мұндай жағдайларда қазақстандық мұнайды республикадан тыс жерлерге, яғни дайын мұнай өнімдері жеткізілетін шетелдік зауыттарға жөнелту жоспарлануда.
Біздің еліміз мұндай схеманы 12 жыл бұрын қолданған, содан кейін қара алтын Қытайға жіберілген, деп атап өтті мұнай – газ саласының сарапшысы Олег Червинский. Оның пікірінше, бұл шара тұрақты негізде емес, тек төтенше жағдайларда ғана қолданылуы мүмкін.
Олег Червинский, мұнай – газ саласының сарапшысы:
- Менің ойымша, бұл шара біздің зауыттардың апаттық тоқтауы жағдайында сақтандыру болып табылады. Біз көріп отырғанымыздай, не болады. Айталық, өткен жылы, Егер есіңізде болса, жазда бір күнде бізде бірден үш МӨЗ аялдамалары болды, бір жерде жоспарлы жөндеу, бір жерде апаттық аялдама болды және бұл бірден мұнай өнімдерінің балансына әсер етті. Оңтүстікте жоғары октанды бензин тапшы болды. Мұндай жағдайларда, менің ойымша, Үкімет алынған мұнай өнімдерін Қазақстанға әкелу және осындай тапшылықты жабу үшін шетелде мұнай өңдеуді шұғыл ұйымдастырады.
Сарапшы: қазақстандық мұнайды шетелде қайта өңдеу – уақытылы жасалған шара
Шетелде мұнай өңдеу – бұл уақытылы шара, дейді кәсіби Мұнайшы және мұнай-газ саласының сарапшысы Асқар Исмаилов. Оның пікірінше, елдер арасында Әзірбайжан мен Қытай осы бағыттағы перспективалы серіктестер бола алар еді.
Асқар Исмаилов, мұнай – газ саласының сарапшысы:
- Шетелде қайта өңдеу Қазақстанға ЖЖМ тапшылығына тап болмауға көмектеседі. Менің ойымша, бұл бұйрықты жасаудың басты себебі болды. Бұл өте жұмыс істейтін, уақтылы құжат. Мұнай өңдеу зауытында апат болған жағдайда да мүмкін емес екенін түсіну керек, егер ол модернизациямен байланысты болмаса, онда мұнайдың үлкен көлемін шетелге алып, қайта бағыттау оңай емес. Бұл процесті заңдастыру қажет болды.
Төртінші МӨЗ салу жоспары 2030 жылға қарай әзірленеді
Энергетика министрлігі өз тұжырымдамасында келтірген болжамдар бойынша 25 жылдан кейін мұнай өңдеу саласының елдің ЖІӨ – ге қосқан үлесі 2,8% - ға дейін артады. Ол үшін министрлік мұнай өңдеу көлемін жылына 17 млн тоннадан 27 млн тоннаға дейін ұлғайту міндетін қойып отыр. Авторлар бұл бағытта жұмыс істей бастады. Ведомствоның бірдей маңызды құзыреті – жұмыс істеп тұрған үш зауытты кеңейту және жаңғырту. Бірақ төртінші МӨЗ салу жоспарын тек 2030 жылға дейін әзірлеу жоспарлануда.
"Орта мерзімді перспективада ішкі нарықта мұнай өнімдерінің күтілетін тапшылығын шешу және жақын өңірлерге экспорттық әлеуетті дамыту қажет. Жаңа мұнай өңдеу зауытын салудың орнына Шымкент, Павлодар және Атырау МӨЗ кеңейту ұсынылды".
ҚР мұнай өңдеу саласын дамытудың 2024 – 2050 жылдарға арналған тұжырымдамасы
Алайда, кейбір қазақстандық сарапшылар бұл идеяға күмән келтіреді. Кәсіби мұнайшы Асқар Исмаилов іске қосу үшін кемінде 10 жыл қажет болатын төртінші зауыттың пайда болуымен кешіктірмеу керек деп санайды. Қуаттылығы 10 млн тонна болатын жаңа МӨЗ мұнай нарығындағы ықтимал тәуекелдерді толығымен жаба алады.
Асқар Исмаилов, мұнай – газ саласының сарапшысы:
- Мен неге төртінші МӨЗ-ді қолдайтынымның түйінді сәті, өйткені бізде Атырау МӨЗ өте ескі және зауытта апат болуы және оның тоқтап қалу қаупі жоғары. Бұл, шамамен айтқанда, батыс аймақ экономикасының құлдырауына әкелуі мүмкін. Дегенмен, сіз 30% ЖЖМ елестетесіз, ол нарықта болмайды. Олар Ресейден және басқа біреуден сатып алуы мүмкін, бірақ іс жүзінде өте үлкен проблема болады.
Энергетика министрлігі 25 жылдан кейін қазақстандық МӨЗ жұмыс істеп тұрған кен орындарының сарқылуына байланысты шикізат тапшылығын сезінуі мүмкін екенін ескертеді. Нәтижесінде жаңа – теңіз бен Қашағаннан көбірек мұнай өндіруге тура келеді. Проблемаларды болдырмау үшін жыл сайын 3,5 млн тоннаға дейін қара алтынды ішкі нарықта қайта өңдеуге жеткізу жоспарлануда. Министрліктің жоспарында-отынның стратегиялық қорларын құру,содан кейін ғана қазақстандық мұнай өнімдерін Орталық Азия мен Еуропа елдеріне белсенді экспорттау.
IHS Markit ағылшын талдау агенттігінің мәліметінше, 2030 жылға қарай Қазақстанда бензин тапшылығы 2 млн тоннаға, ал ең нашар сценарийде дизель отыны 4 млн тоннаға жетуі мүмкін.
Ақпарат көзі:
Біздің Telegram арнамызға жазылыңыз және барлық маңызды оқиғалардан хабардар болыңыз, мына сілтеме -