Республикалық референдумды ұйымдастыру және өткізу мәселелері бойынша ОРК отырысы өтті
2024 жылғы
3
қыркүйекте
2024
жылғы
6
қазанға
тағайындалған
республикалық
референдум
өткізу
жөніндегі
науқан
шеңберінде
ҚР
О
РК
отырысы
өтті,
онда
мынадай
мәселелер
қаралды
:Республикалық референдум туралы заңнамадағы жаңашылдықтар туралы;
Р
еспубликалық референдумды әзірлеу мен өткізудің ұйымдастырушылық аспектілері;
Р
еспубликалық референдум қарсаңындағы үгіт туралы;
Р
еспубликалық референдумды өткізу кезіндегі шет мемлекеттердің, халықаралық ұйымдардың байқаушылары, шетелдік бұқаралық ақпарат құралдарының өкілдері қызметінің кейбір мәселелері туралы.
Отырысқа
Әділет,
Мәдениет
және
ақпарат,
Сыртқы
істер,
сондай
-ақЦифрлық
даму,
инновациялар
және
аэроғарыш
өнеркәсібі
вице-министрлері
,бұқаралық
ақпарат
құралдарының
өкілдері
қатысты.
ВКБрежимінде
облыстар,
Астана,
Алматы
және
Шымкент
қалаларыәкімдіктері
аппараттарының
басшылары
жәнеаумақтық
референдум
комиссияларының
мүшелері
қатысты.
Отырыс сурдоаударманы қамтамасыз ете отырып, ресми интернет-ресурста және Youtube арқылы онлайн таратылды.
Отырысты ашқан ОРК төрағасы Нұрлан Әбдіров, Мемлекет басшысының шешіміне сәйкес атом электр станциясын салу мәселесі азаматтардың пікірін ескеру мақсатында жалпыұлттық референдум арқылы шешілетінін атап өтті. Референдумға қойылған мәселе мынадай: «Сіз Қазақстанда атом электр станциясын салуға келісесіз бе?».
ҚР
Президенті
Қасым-Жомарт
Тоқаев
«Әділ
Қазақстан:
Заң
және
тәртіп,
экономикалық
өсу,
қоғамдық
оптимизм»
аттыҚазақстан
халқына
Жолдауында
алдағы
референдум
кеңауқымды
жалпыұлттық
диалогтың
тағы
бір
көрінісі
және
«халық үнінеқұлақ
асатынмемлекет» тұжырымдамасын
іскеасырудың
жарқын
үлгісі
болатынын атап өтті.
Шын
мәнінде,
жаңа
қоғамдық-саяси
мәдениет
қалыптастырып
,негізгі
мемлекеттік
шешімдерді
қабылдаудың
жаңа
стандарттарының
іргесіқалануда.
ОРК
басшысы
республикалық
референдум
тағайындалған
сәттен
бастап
тиісті
сайлау
комиссиялары
референдум
комиссияларыныңфункцияларын
орындайтынын,референдумды
дайындауды
және
өткізуді
ұйымдастыратынын
түсіндірді.
Бірінші
мәселе
бойыншаОрталық
референдум
комиссиясының
мүшесі
Шавхат
Өтемісов
сөзсөйледі.
Ол
ағымдағы
жылдың
5
шілдесінде
республикалық
референдум
туралы
заңнаманы
жетілдіру
мақсатында
тиісті
Конституциялық
заңға
түзетулер
қабылданғанын
хабарлады.
Шавхат
Өтемісов
отырыс
қатысушыларына
референдум
туралы
жаңартылған
заңнаманы
түсіндірді.
Негізгі
жаңашылықтардың
қатарында
-ұлттық
және
халықаралық
байқаушылардың,
сондай
-ақшетелдік
БАҚ
өкілдерінің
құқықтары
мен
міндеттерін
бекіту
(бұрын
бұл
мәселе
референдум
туралы
заңнамамен
реттелмеген,
осыған
байланысты
сайлау
туралы
Конституциялық
заңға
сілтеме
нормасы
көзделген).
Сондай
-ақжаңартылған
заңнамада
бұқаралық
ақпарат
құралдарыныңреферендумды әзірлеу мен өткізу
барысын
жария ету
тәртібі
айқындалады
(осы
мәселеде
бірыңғай
қолдану
практикасы
мақсатында
сайлау
туралы
Конституциялық
заңға
сәйкес
өзгерістер
енгізілді).
Референдум
өткізу
кезеңінде
қоғамдық
пікірге
сауал салу
жүргізудің
негізгі
аспектілері
түсіндірілді,
олар
түзетулерге
сәйкес
сайлау
заңнамасында
белгіленген
талаптарға
сәйкес
жүргізілуі
тиіс.
ОРК
мүшесі
референдум
комиссиялары
мүшелерінің
жұмысындағы
жаңашылықтар
туралы
да
айтты.
Осылайша,
референдум
комиссиялары
мүшелерінің
еңбегіне
ақы
төлеусайлау
туралы
заңға
ұқсас
жүзеге
асырылатынболады.
Сонымен
қатар,
жаңартылған
референдум
туралы
заңнамада
референдум
комиссиясының
шешімдері
мен
іс-әрекеттеріне
(әрекетсіздігіне)
шағымдану
мәселесі
денақты
регламенттелген.
Осы
мәселе
бойыншаНұрлан
Әбдіров
сарапшылардың
пікірінше
,байқаушылар
тобын
кеңейту
,оларды
аккредиттеу
тәртібін
нақтылау,
сондай
-ақсайлау
учаскелерінде
бұқаралық
ақпарат
құралдарыныңболу
қағидаларын
айқындау
,сауал салуды
жүргізу
жөніндегі түзетулерпроцестің
ашықтығын
және
азаматтардың
хабардар
болуынарттыруға
ықпал
ететінін,процесті
ұйымдастыруды
жетілдіретінін,
сондай
-ақЕҚЫҰ
/ДИАҚБ
ұсынымдарының
қабылданғанын
айғақтайтынын
атап өтті.
Күн
тәртібіндегі
екінші
мәселе
бойыншаОрталық
референдум
комиссиясы
Төрағасының
орынбасары
Константин
Петров
баяндама
жасады.
Ол
науқанның
жалпы
ұзақтығы,
тағайындалғаннан дауыс
берукүніне
дейін
35
күн
болатынынхабарлады.
Дауыс
берушілердіңтізімдерін
жасау
бойынша
жұмысты
жергілікті
атқарушы
органдар
тағайындалғаннан
кейін
бірден
бастайды.
Дауыс
беруден20
күн
бұрын,
яғни
15
қыркүйекте
тізімдер
референдум
учаскелеріне
және
электрондық
түрде
Орталық
референдум комиссиясына
беріледі.
Азаматтардың
уақытша
болатынорындарында
құрылған
референдум
учаскелері
бойынша
республикалық
референдумға
қатысуға
құқығы
бар
азаматтардыңтізімдері
азаматтарға
танысу
үшін
дауыс
беру күніне5
күн
қалғанда ұсынылады.
Сайлау
туралы
Конституциялық
заңда
азаматтардың
болу
орнын
ауыстырған
кезде
дауыс
беру құқығына есептеншығару
куәлігі
бойыншадауыс
беруқұқығы
көзделген.
Есептеншығару
куәлігі
бір
елді
мекен
шегінде
референдумның
басқа
учаскесінде
дауыс беругеқатысқысы
келетін
азаматтарға
берілмейді.
Бюллетеньдер
референдум
учаскелеріне
дауыс
беругедейін
3
күнненкешіктірілмей
және
1
күннен
кешіктірілмей
жеткізіледі.
Дауыс беру6
қазанда
таңғы
7.00
-ден
20.00
-ге
дейін
өтеді.
Референдумды
ұйымдастыру
үшін
референдум
учаскелерінің
екі
түрі
тартылатын
болады:
азаматтардың
тұрғылықты
жері бойынша жәнеазаматтардың
уақытша
болатын жерлеріндеқұрылған.
Референдум
учаскелерінің
жалпы
саны
-
10
327
(оның
ішінде
азаматтардың
тіркелген
жері бойынша–
9
709,
уақытша
болатын жерлерінде –
618),
оның
ішінде
шетелдік
учаскелер-
78
(63
елде).
Референдум
комиссиялары
мүшелерінің
саны
70
049
адамды
құрайды.
Ағымдағы жылғы
1
шілдедегі
жағдай
бойыншасайлаушылар
тізіліміне
тұрғылықты
жері бойыншатұрақты
тіркелген
12
176
968
азамат
енгізілді.
Азаматтарға
тізімдерде
өздерін
тексеруге
және
дауыс
беругеарналған
учаскенің
орналасқанжерін
білуге
мүмкіндік
беру үшінжергілікті
атқарушы
органдар
тиісті
онлайн
сервистер
мен
интернет-ресурстарды
қолдану
практикасын
жүргізеді.
ОКР
отырысы
барысында
2024
жылғы
6
қазанға
тағайындалған
республикалық
референдумды
әзірлеу мен
өткізу
жөніндегі
негізгі
іс
-шаралардыңКүнтізбелік
жоспары
бекітілді
,республикалық
референдум
құжаттарының
нысандары
белгіленді,
сондай
-ақреспубликалық
референдумға
қатысуға
құқығы
бар
азаматтардың
тізімдерімен
жұмысты
ұйымдастыру
туралы,республикалық
референдум
өткізу
кезінде
мүгедектігі
бар
адамдар
үшін
жағдайларды
қамтамасыз
етутуралы
мәселелер
қаралды.
ОРК
Төрағасы
өңірлерден
келген
референдум
комиссиялары
мүшелерінің
назарын
күнтізбелік
жоспарда
көрсетілген
барлық
іс
-шараларбелгіленген
мерзімдерге
сәйкес
жүргізілуге
тиіс
екендігіне
аударды.
Ол
сондай
-ақжергілікті
атқарушы
органдардың
назарын
аударып,республикалық
референдумға
қатысуға
құқығы
бар
азаматтардың
тізімін
қалыптастыру
бойыншажұмысты
жандандыруды
,республикалық
референдумға
қатысуға
құқығы
бар
азаматтардың
тізіміне
енгізуді
тексеру
бойыншаақпараттық
сервистердің
(Call-орталықтардың,
цифрлық
сервистердің,
интернет-ресурстардың)
жұмыс
істеуін
қамтамасыз
етуді тапсырды.
Орталық референдум комиссиясыныңбасшысы
сондай
-ақәкімдіктерге
референдум
учаскелерінде
мүгедектігі бар
адамдардың
сайлау
құқықтарын
іскеасыру
үшін
жағдайларды
қамтамасыз
етужөнінде
қажетті
шаралар
қабылдауды
тапсырды.
Үшінші
мәселе
бойынша ОРКмүшесі
Анастасия
Щегорцовабаяндама
жасап,республикалық
референдум
өткізу
кезеңіндегі
үгіттің
негізгі
аспектілерін
түсіндірді.
Мәселен,
республикалық
референдум
туралы
Конституциялық
Заңның
7
-бабының
1
-тармағына
сәйкес
Республиканың
азаматтары
мен
қоғамдық
бірлестіктері
референдумға
шығарылған
мәселеге
өз
пікірін
«жақтап»
немесе
«қарсы»
айту
құқығына
кепілдік
беріледі, бұлүгіт
болыпсаналады.
Үгіт
плакаттар,
парақшалар,
баннерлер
және
басқа
даэлектрондық
және
баспа
материалдарын
шығару
арқылы
жүргізілуі
мүмкін.
Сондай
-ақзаңда
жиналыстар,
митингілер,
азаматтар
жиындарын
өткізужәне
бұқаралық
ақпарат
құралдарындаүгіт жүргізу
көзделген.
Бұл
ретте
заңнамада
үгіт
жүргізу
кезінде
белгілі
біршарттардың
сақталуы
көзделген.
Барлық
үгіт
материалдарында
осы
материалдарды
шығарған
ұйым,
олардың
басылған
орны
мен
таралымы,
оларды
шығаруға
жауапты
тұлғалар
туралы
мәліметтер
болуғатиіс.
Анонимді
үгіт
материалдарын
таратуға
тыйым
салынады.
Конституциялық
құрылысты
күштеп
өзгертуге
,Республиканың
тұтастығын
бұзуға
,мемлекет
қауіпсіздігіне
нұқсан келтіруге,
соғысқа,
әлеуметтік,
нәсілдік,
ұлттық,
діни,
тектік-топтықжәне
рулық
үстемдікке,
сондай
-аққатыгездік
пен
зорлық
-зомбылыққа табынуғаүгіттеуге
жол
берілмейді.
Үгіт
материалдарын
орналастыру
меншікиесінің
келісімімен
арнайы
бөлінген
орындарда
және
өзге
деобъектілерде
жүзеге
асырылуғатиіс.
Жабық
үй-жайлардан
тыс
үгіт
(жиналыстар,
митингілер)
бейбіт
жиналыстар
туралы
з
аңның
талаптарына
сәйкес
жүргізіледі.
Үгіт
референдум
тағайындалғаннан
кейін
басталады.
Бұл
реттереферендумның
алдындағы
күні
(үнсіздік
күні)
және
референдум
өткізілетін
күні
үгіт
жүргізугетыйым
салынады.
Дауыс
беругеарналған
үй-жайлардан
тыс
жердебұрын
ілінген
баспа
үгіт
материалдары,
плакаттар
сол
орындарда
сақталса
,
болады.
Күн тәртібіндегі
төртінші
мәселе
бойынша ОРКхатшысы
Мұхтар
Ерман
баяндама
жасап,Қазақстанда
республикалық
референдумда
халықаралық
байқау
институтының
ашылғаны
туралы
хабарлады.
Ол
Қазақстан
Республикасы
көптеген
халықаралық
ұйымдардың
мүшесі
ретінде
халықаралық
байқау
институтын
ашу
бойыншаөзінің
халықаралық
міндеттемелерін
тұрақты
орындайтынын
атап өтті.
Республикалық
референдум
туралы
Конституциялық
заңның
6
-бабының
4
-тармағына
сәйкес
референдум
өткізу
кезінде
шет
мемлекеттерден
және
халықаралық
ұйымдардан
аккредиттелген
байқаушылар
,шетелдік
бұқаралық
ақпарат
құралдарыныңөкілдері
қатыса
алады.
Қазақстанда
шет
мемлекеттер
мен
халықаралық
ұйымдардың
байқаушыларыОрталық
референдум
комиссиясының
Т
өрағасы
мен
Сыртқы
істер
министрінің
шақыруы
бойыншареферендумды
байқауға
қатыса
алады.
Шет
мемлекеттер
мен
халықаралық
ұйымдардың
байқаушыларыСыртқы
істер
министрлігінің
ұсынуы
бойынша
ОРК
жанынан
аккредиттеледі.
Ағымдағы
сайлау
науқанында
аккредиттеуді
жүргізуді
Астана
уақыты
бойынша
сағат
18.00
-де
дауыс
берукүніне
5
күн
қалғанда,
яғни
2024
жылғы
30
қыркүйекте
аяқталады.
Отырыста
Нұрлан
Әбдіров
дауыс
берукүніне
дейін
учаскелік
референдум
комиссияларының
мүшелерін
оқыту
мәселелеріне
ерекше
назар
аудару
қажеттігін
атап өтті.
Орталық
референдум
комиссиясы
комиссия
мүшелерін
оқыту
жұмысын
ағымдағы
жылдың
шілде-тамыз
айларындабастады.
Бірінші
кезеңде
біз
каскадтық
әдіс
қағидаты
бойынша
республикалық
деңгейде
өкілеттіктер
ін
тұрақты
кәсіби
негізде
жүзеге
асыратынаумақтық
референдум
комиссиялары
мүшелерінің
арасынан
139
жаттықтырушы
дайындадық.
Қазіргі
уақытта
сертификатталған
жаттықтырушылар
аумақтық
референдум
комиссияларының
1583
мүшес
і үшін
тренингтер
өткізеді.
15
қыркүйекке
дейін
учаскелік
референдум
комиссияларының
(төрағалардың,
төраға
орынбасарлары
мен
хатшылардың)
басшылық
құрамы
үшін
оқыту
ұйымдастырылады
-
30
981
адам
және
дауыс
берукүніне
дейін
учаскелік
референдум
комиссияларының
37
346
басқа
мүшелері
оқытудан
өтеді.
Осылайша,
республикалық
референдумды
ұйымдастырушылардың
барлық
құрамы
оқытумен
қамтылатын
болады.
Дәстүрлі
әріп
тестермен
бірлесіп
саяси
партиялардың,
үкіметтік
емесұйымдардың
және
бұқаралық
ақпарат
құралдарыныңөкілдері
үшін
республикалық
және
өңірлік
деңгейлерде
оқыту
жоспарлануда.
Сондай
-ақОрталық
референдум
комиссиясының
басшысы
отырысқа
қатысушыларды
ОРК
мүшелерінің
референдумды
әзірлеу мен
өткізу
мәселелері
бойыншаөңірлерге
инспекциялық
сапарлары
жоспарланғандығы
туралы
хабардар
етті.
Атапайтқанда,
халықты
ақпараттандыру
, дауыс берукүніне
учаскелердің
дайындығы
жәнеазаматтардың
дауыс
беруіүшін,
оның
ішінде
мүгедектігі
бар
және
дауыс
берукезінде
ерекше
қажеттіліктері
бар азаматтарүшін
қажетті
жағдайлар
жасау
мәселелері
қарастырылады.
Отырыстан
кейін
бұқаралық
ақпарат
құралдарыүшін
дәстүрлі
брифинг
өтті.
Ақпарат көзі:
Біздің Telegram арнамызға жазылыңыз және барлық маңызды оқиғалардан хабардар болыңыз, мына сілтеме -